Our Blog

BVV’27 2

Een week lang wonden likken na het verlies tegen koploper Wittenhorst 9 bleek BVV’27 2 goed te doen. Op eigen veld werd SV United 5 van het kastje naar de muur gestuurd. Eerder dit seizoen waren de rivalen uit Meerlo en Wanssum nog te sterk, maar in deze wedstrijd was BVV oppermachtig, het werd 6 – 0.

In de stromende regen waren er gelukkig een aantal hoogtepunten te vermelden. Johan Hendrickx liet zijn innerlijke Messi naar boven komen. Hij verschalkte de doelman op magistrale wijze door de bal over hem heen te lobben. Als er camera’s aanwezig waren was hij bij deze genomineerd voor de Puskás-award (mooiste goal van het jaar).

Niet veel later was het ook Mohamud Sow die het netje liet bollen. Hij scoorde zijn eerste treffer in het geel-zwart en kon als een gelukkig man juichen.

SV United kon geen potten breken en het was de gehele wedstrijd eenrichtingsverkeer. ‘De Twèd’ creëerde kans op kans en de dubbele cijfers zullen dan ook nog wel even door de hoofden van menig speler zijn gevlogen. Wouter Classens, Tom Thiesen, Willem van Loenhout en Arne Thiesen wisten de score samen op 6 – 0 te brengen.

Het spel werd tevens met de minuut moeilijker door de zware regenval. Het gerucht gaat dat beide ploegen het laatste kwartier konden oefenen voor de Olympische Spelen over twee jaar. In de wandelgangen wordt al gesproken over een gouden plak in het waterballet door een groepje heren uit de omgeving Blitterswijck, Meerlo en Wanssum.

Volgende week speelt het tweede elftal weer een mooie wedstrijd. Ze gaan dan op bezoek bij SV Oostrum 4.

BVV’27 VR1

Het dameselftal wist dat het een zware ochtend zou worden. Stromende regen en een ontketende koploper zorgden ervoor dat het een zondag werd om snel te vergeten.

De bezoekers van Olympia’18 VR2 zijn een maatje te groot voor de dames uit Blitterswijck. Het werd maar liefst 0 – 10. We maken er verder ook geen woorden aan vuil.

Volgende week een wedstrijd tegen Volharding VR2. Deze ploeg staat halverwege de ranglijst. Wie weet dat BVV kan zorgen voor eerherstel.